Nu ons blote vel weer wat vaker zichtbaar is, ontkom je er niet aan daar ook een kritische blik op te werpen.

Deze slimme oefeningen houden je fit én kun je overal uitvoeren. Dus: sta op, trommel al je collega’s op en kom in actie!

Aan de slag: halve burpee voor al je spieren
Sta rechtop, voeten op schouderbreedte, buig door je benen en zet je handen op de grond. Stap met je rechtervoet en vervolgens met je linkervoet naar achteren, zodat je in een plank-positie komt (alsof je een push-up wilt doen). Stap met je rechtervoet en vervolgens je linkervoet richting je handen en kom weer helemaal rechtop staan.

Squat voor benen en billen
Zet je voeten op schouderbreedte, strek je armen voor je uit op schouderhoogte en buig je benen 90 graden alsof je wilt gaan zitten. Duw je billen naar achteren, borst naar voren, schouders laag, hakken stevig in de grond en kom weer omhoog. Je moet je gewicht op je hielen voelen.

Superman voor je onderrug
Ga op handen en knieën zitten, strek één been uit en je tegenovergestelde arm. Let op dat je je naar de grond tussen je handen blijft kijken en hou je hoofd in één lijn met je rug. Houd deze houding twee tellen vast en laat vervolgens je arm en been rustig zakken. Wissel nu van arm en been.

Dips voor je triceps
Ga op het puntje van je stoel zitten. Kantoortip: gebruik een stoel op pootjes (en niet op wieltjes). Plaats je handen naast je billen op de rand van het zitvlak, vingers wijzen naar voren. Strek je armen uit, zodat je billen loskomen van de stoel, verplaats je billen iets naar voren (zodat ze net voor het zitvlak uitkomen). Laat je lichaam richting de grond zakken door je armen te buigen. Duw jezelf weer omhoog door je armen te strekken.

Plank voor een ijzersterke core
Hou je lichaam zo lang je kan gestrekt op ellebogen en voeten en vorm zo van top tot teen een rechte plank. Kom uit de positie door je knieën op de grond te laten zakken.